Ha nem szeretsz a Tiédtől eltérő nézetekkel szembesülni, vagy nem szereted a meglepetéseket, vagy egyszerűen csak tudni szeretnéd, hol jársz, először olvasd el az "Elvi nyilatkozat" oldalt !!!

2008. február 26., kedd

Zöld reklámok

Az, hogy egy reklám hülye, sajnos nem újdonság. (Legalábbis ezen a tájon.)
Valahol az is érthető, hogy a reklám - márcsak természetéből adódóan is - a "FOGYASSZ!!!" parancsot súlykolja a nézésére kényszerített alanyba.
Az azonban, hogy egy reklám direkt és bántóan környezetvédelem-ellenes legyen, számomra új, és felháborító.
Lássunk itt három példát a közelmúlt terméséből! Bár erős a gyanúm, hogy ez csak a jéghegy csúcsa. Az olvadó jéghegyé...
1. Szénsavas üdítőitalokat gyártó világcég reklámozza narancsízűnek nevezett italának új kiszerelését: 2 decis, dizájnos, kis, gömb formájú műanyag valami, azaz "palack" formájában kapható. Tekintsünk most el attól, hogy nincs az a szomjas ember, akinek két deci elég egy húzásra, csak hagyatkozzunk általános iskolai tanulmányainkra a felület- és térfogatszámítás témaköréből! Ha egy 1 cm élhosszúságú kocka minden élét 1 cm-rel megnöveljük, akkor a térfogata 8-szorosára, míg a felülete 4-szeresére nő. Azaz, minél nagyobb a térfogat, fajlagosan annál kevesebb határolófelületbe zsúfolható bele, vagyis jobban megéri nagyobb "kiszerelésű" cuccokat gyártani. Nem véletlenül kerül jobb helyeken kevesebbe a nagyobb mosópor, üdítőital, konzerv stb. (Most attól a marketingszemponttól eltekintve, hogy amit a t. vevő egyszer már megvett nagyban, azzal totál mindegy, mit csinál utána, a pénz már befolyt; míg, ha kicsit vesz, legközelebb veheti a konkurrenciától is.) És tegyük hozzá: a palack "természetesen" vissza nem váltható és műanyag... Azaz: vegyél minél többet (hiszen 2 deci nem elég), és dobd el minél többször.... Bravó! Úgy látszik, sikerült megfogadni a konkurrencia szlogenjét: "dare more"... merj minél többet!
2. Vécéillatosító-reklám a következő. Ismét tekintsünk el attól az állítástól (amelyik egyébként minden hasonló termék promóciójában megjelenik), hogy az adott termék TISZTÍTJA a wc-t. (Ehhez kötelező olvasmány: http://addict.blog.hu/2007/09/10/ertelmes_elet_a_perem_alatt .) Figyeljünk inkább csak arra, hogy mit szánnak döntő érvnek, hogy miért ezt vegyük, és ne a másik márkát:
"Nem kell újratölteni, csak kicseréled és kész" --- azaz a - természetesen - műanyag kis kapszulát, ha kiürült, nem töltöd újra környezetbarát módon, hanem kicseréled egy másik, teli szintén műanyag vacakra, ezt pedig dobhatod a szemétbe. Persze, lehet, hogy ezek a csodacuccok magától elbomlanak minden környezetkárosítás nélkül, de erről nem szól a reklám...
3. Szintén elég jónevű rágógumi-cég új termékét népszerűsíti. A nagy aduász, az ultima ratio a következő: "14 rágógumi külön csomagolva". Tegyük hozzá, volt már ilyen: a pasztilla-rágók előtt a csíkban gyártottakat külön jó kis unkörnyezetbarát alufóliába csomagolták. Dehát ismerjük az újszülött és a viccek relációját...
A gond inkább az, hogy a frenetikus újdonságként, és nagy vívmányként hirdetett megoldás - szemben a tokjából kipattintható tablettarágóval - plusz csomagolóanyagot jelent. De ez legalább nem műanyag, csak papír...
Mi a közös a három hirdetésben? Mindannyiszor egy (fokozottabban) környezetszennyező megoldást próbálnak meg cool, új nagyszerű vívmányként feltűntetni, és erre alapozva magát a terméket eladni.
Ez bennük az igazi zöldség.

Nincsenek megjegyzések:

Címkék

'56 (1) 30 év (1) 300millió (1) 4. kiegészítés (1) 50 (1) Áder János (1) Afrika (9) aláírás (1) Alekosz (1) Alien (1) alkotmány (1) állástalanság (1) angyal (1) Antigoné (1) anya (1) apa (1) Apponyi Albert (1) aranymúzeum (1) átalakítás (1) átnevezés (1) autó (1) Bayer Zsolt (3) Békemenet (1) Betyársereg (1) bevándorlás (3) bevándorlók (1) BOM (1) bőgatya (1) Brékin' (27) Bruce Lee (1) Budapest (1) bulvár (1) buzik (1) Cegléd (1) Charlize Theron (1) cigányok (1) Clemenceau (1) családon belüli erőszak (1) csapatmunka (1) cselekvés (1) csempészet (1) Daflics ezredes (1) demagógia (2) demonstráció (1) diplomások (1) Dzsudzsák (1) EB (4) elhatárolódás (1) ellenforradalmár (1) ellenségek (1) ellentüntetők (1) elvi alapok (1) emlékek (1) emlékmű (1) érettségi találkozó (1) eső (1) Európa-bajnokság (1) fanatizmus (1) félévszázad (1) felvonulás (2) Ferenc József (1) festmény (1) fidesz (5) Foci (23) fóka (1) forradalom (1) földrajzi név (1) Fradi (4) Frizbi (1) fülke (1) fütyülős barack (1) Gábriel (1) Gárda (1) gazdasági csoda (1) gyarmat (1) Gyurcsány (1) gyűlölet (2) háború (1) hadikiképzés (1) hadkötelezettség (1) Hajdú Péter (1) hamvak (1) hatalmi elit (1) hatalom (1) Heart of Midlothian (1) helikopter (1) helyesírás (1) Hitelesség és... (3) idegromboló képrejtvény (3) IMF (1) izoláció (1) Japán (1) jelképek (1) jelszavak (1) jobb kéz (1) Jobbik (1) káderek (1) Kampány2010 (9) karácsony (1) Karinthy (1) Károlyi Mihály (1) karrier (1) katasztrófa (1) Keleti szél (2) Kerényi Imre (1) kereszt (1) Keresztek és... (6) kereszténység (1) kétharmad (1) kettőskereszt (1) Kína (1) kisdoktor (1) komcsik (1) komcsizás (1) kontraszelekció (1) kordon (1) korrupció (1) körmenet (1) Kövér László (1) Közélet (183) köztársasági elnök (2) Kultúra (31) kulturális integritás (1) Kun Béla (1) Landeszmann (1) Lapszemle (35) lemondás (2) Levlapok a Szíriuszra (45) Liszt Ferenc (1) luca széke (1) Lucfenyő (1) magánélet (2) Magyar Hírlap (1) Magyar Vizsla (1) magyarok (1) Mahacskala (1) Matolcsy (2) Matrica (10) megélhetés (1) megszállás (1) meleg méltóság (1) melegjogok (1) menekült (1) merengés (1) Merkel (1) Mesés (6) migráns (1) Mikola István (1) mítosz (1) MNB (1) mocskos buzik (1) MOL (1) multikulturalizmus (1) munka (1) műelemzés (1) nagy ugrás (1) Nagymagyar (16) narancs (1) Németország (1) népfelség (1) népszavazás (1) Nyírő József (1) Oktogon (1) Olimpia (10) Orbán Viktor (7) oroszok (1) ostobaság (1) őrült (1) Pál utcai fiúk (1) Peking (8) plágium (1) plakát (1) plakátkampány (1) politika (2) politikusok (1) poltikai kultúra (1) Pride (2) problémakezelés (1) program (1) rabbi (1) rasszizmus (1) rendőrség (1) repülőtér (1) retek (1) rettegés foka (1) romkocsmák (1) rovásírás (1) sas (1) Schmitt Pál (4) sérthetetlenség (1) Seuso-kincs (1) Shirley MacLaine (1) sör (1) sötétben bujkáló (1) Sport (37) Stefka István (1) szabadkőművesek (1) szabadság tér (1) szabadságharc (1) szakadék (1) szakértelem (1) szegfű (1) Széles Gábor (1) szemléletmód (1) szerviz (1) szimbolikus politizálás (1) szlogen (1) szómágia (1) szóvicc (1) Szőcs Géza (1) szuverenitás (1) szüksége van (1) születésnap (2) táblák (1) Tarlós István (1) te (1) teszt (1) Tisza István (1) tolerancia (1) Trianon (3) unortodox (2) unortodoxia (1) ünnep (1) választás (1) Való Világ (1) válogatott (2) válságkezelés (1) VB'10 (5) vezér (1) Visszalövés (20) Wulff (1) Zelnik (1)